Fyysinen hyvinvointi

Pilates

Pilates on vanha kehonhallintatekniikka. Somatic Pilates on tästä kehittynyt muoto, joka perustuu uusimpiin tutkimustuloksiin - tunneilla menetelmät ja liikkeet, joiden tiedetään auttavan ihmistä saamaan paremman otteen omaan kehoonsa ja hyvinvointiinsa.

• vahvistaa syviä vatsalihaksia ja keskivartaloa • kohentaa ja ylläpitää ryhtiä • pitää selän terveenä • auttaa saavuttamaan tasapainoisen ja vahvan lihaksisto • joustavat lihakset ja hyvän lihasvenyvyyden

Pilatestunnit sopivat kaikenikäiselle ja kuntoisille, mitään aiempaa harjoitustaustaa ei tarvita. Sopii myös apuna loukkaantumisten jölkeen, selkäongelmaisille tai hartia/ niska -ongelmiin. Jokainen tekee tunnilla oman tasonsa ja toiveidensa mukaisesti.

Liikkeet tehdään rauhallisesti, lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Säännöllinen viikkotunti huomioi jokaisen osallistujan erityistarpeet tarjoten samalla pysähdyshetken arkeen

Miesten terve selkä

Selkä- tai niskakipua?
Jäykkyyttä tai kankeutta?

Paras apu on parempi lihaskunto ja liikkuvuus

• vahvemmat syvät vatsalihakset ja keskivartalo • parempi ryhti • terveempi selkä • lisää notkeutta ja joustavuutta • yksilöllistä ohjausta

Pilates sopii myös selkäänsä kuntouttaville!

 

Mindfulnesspilates

Mindfulness -harjoittelun vaikutuksia on tutkittu paljon, se vaikuttaa positiivisesti hyvinvointiimme ja terveyteemme myös mm.stressin- ja kivunhallinnassa sekä uniongelmissa. Vaikutukset yltävät stressihormonien vähentymisen ja immuunijärjestelmän parantuneen toiminnan kautta koko kehoomme.

Mindfulnesspilateksessa yhdistetään mindfulnessharjoituksiin pilatesliikkeet auttaen liittämään yhteen kehon ja mielen liikkeen ja hengityksen kautta - pysähtymään tähän ja nyt.